środa, 20 lutego 2008

orientalne marzenie

Od jakiegoś czasu regularnie zaglądam do uroczego bloga japonisme - traktuje o sztuce orientalnej oraz europejskiej i amerykańskiej sztuce inspirowanej Wschodem. I to w szerokim tego słowa znaczeniu - więc można tam oglądać ciekawe obrazy, rzeźby, przedmioty użytkowe, ubrania a czasem nawet poczytać poezję, czy posłuchać dobrej muzyki. Japonisme jest cudownie oderwany od szarej rzeczywistości i zawsze poprawia mi humor. Ostatnio wypatrzyłam tam coś przepięknego - taki azjatycki chałat:


Czy ja w ogóle muszę komentować? Ta elegancka linia, piękne kolory i wzory, zapięcie z boku, dolne rozcięcia i rękawy - te rękawy podobają mi się najbardziej. Stworzone z samych prostych figur geometrycznych - prostokąta, kwadratu i trójkąta, a takie lekkie, kobiece, szlachetne w formie. Od paru dni nie przestaję myśleć o tym, jakby przenieść to na język włóczki i drutów i już chyba nawet coś mi się kluje w głowie :-) Szczegóły wkrótce.

4 komentarze:

Pluszowo pisze...

http://www.simplicity.com/index.cfm?page=search.cfm

Popatrz sobie na wykroj nr 6632 i zrob pozytek ze swojej maszyny? ;)

Herbatka pisze...

nie byłabym w stanie samodzielnie przerobić takiego wykroju do uszycia. Ale dobrze, że mnie kopiesz w kostkę, bo maraton tłumaczeniowy skończony i mogłabym wreszcie ruszyć pandorę i zabrać się za ćwiczenia na maszynie. Muszę się z Mamą umówić na jakiś dzień ćwiczeń, wiosna się zbliża długimi krokami, a ja mam apetyt na długie, zwiewne spódnice:-)

lotusgreen pisze...

thanks for the link, and thanks too for the referral to simplicity. i did a search for kimono and came up with something remarkably similar to that robe! i might even make it!

lily

p.s. do you know of a good, online, polish-english translator?

Herbatka pisze...

alas, due to vast differences in grammar all translators I know come up with rather funny results if you try to translate something from Polish into English. But what I wrote about Japonisme is basically that I adore that blog and reading it gives me always new ideas and sets me free from grey shades of reality :-) And that robe is just amazing - especially the sleeves - just perfect.