sobota, 1 listopada 2008

zeznanie czytelnicze

Obiecałam Brahdelt, że się wyspowiadam i się nie wywiązałam. Nadrabiam więc teraz:

1. O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Wieczorem, jako wstęp do snu oraz zawsze podczas długiej podroży.

2. Gdzie czytasz?
W łóżku i w środkach komunikacji vide zeznanie powyżej.

3. Jeśli czytasz (na leżąco) w łóżku, to czytasz najchętniej na plecach czy na brzuchu?
Generalnie co chwila zmieniam pozycję, ale staram się czytać na siedząco.

4. Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Ciekawe powieści obyczajowe, wybraną fantastykę, literaturę faktu.

5. Jaką książkę ostatnio kupiłaś/-eś?
”Tajemną historię Moskwy” Ekateriny Sedii

6. Co czytałaś/-eś ostatnio?
”Greywalkera” Kat Richardson i „Z wąskim psem do Carcasonne” Terrego Darlingtona

7. Co czytasz aktualnie?
”Trzynastą noc” Alana Gordona i „Tajemną historię Moskwy” Ekateriny Sedii

8. Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi? Jeśli używasz zakładek, to jakie one są?
Nigdy nie zaginam rogów, mam zakładki, kilka nawet bardzo ładnych (z reprodukcjami Muchy np.), ale zwykle się zawieruszają, więc moimi ulubionymi zakładami są zwykle bilety MPK.

9. Co sądzisz o książkach do słuchania?
Są pożyteczne, choć trochę ograbiają człowieka z przyjemności lektury. Korzystam z nich, jeśli jednocześnie chcę robótkować albo biegać na orbitreku, w tym drugim przypadku pozwalają zapomnieć, że biegam już 30 minut i moje ciało ma dosyć ;-)

10. Co sądzisz o ebookach?
Mam ambiwalentne odczucia, bo z jednej strony pozwalają na przechowywanie większej ilości książek i niezagracanie przestrzeni oraz oszczędzają papier, jednak z drugiej strony wzrok wyjątkowo szybko męczy mi się podczas czytania z ekranu komputera. Poza tym książki to nie tylko treść, lecz także zapach papieru, jego faktura itd., szkoda to tracić.

Brak komentarzy: